Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina de veelgestelde vragen.

  • Het is erg droog in mijn woning (Nul-op-de-Meter). Wat kan ik daar aan doen?

    Een Nul-op-de-Meter-woning (NOM-woning) is luchtdicht. En dat moet ook zo blijven, anders is de woning niet meer Nul-op-de-Meter. Door de WarmteTerugWinning-installatie (WTW) is er altijd aanvoer van verse buitenlucht. Wel kan de lucht in huis te droog worden. De luchtvochtigheid is dan te laag. Net als te vochtige lucht is te droge lucht in huis […]

    Verder lezen
  • Woningruil

    Als je van woning wilt ruilen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Allereerst moet je hiervoor een aanvraag doen bij ons. Het aanvraagformulier kun je op onze website invullen en versturen We controleren uw volledige aanvraag op de volgende punten: Ingeschreven als woningzoekende. U en uw ruilpartner dienen geregistreerd te zijn als woningzoekende bij http://www.zuidwestwonen.nl Gezinssamenstelling. Deze […]

    Verder lezen
  • Mijn stroom is uitgevallen wat moet ik doen?

    Voor een probleem met uw aardlekschakelaar dient u een stekkerproef uit te voeren. Zo kunt u uitsluiten dat de oorzaak van de stroomstoring een van uw apparaten zit en de reparatiekosten bij u in rekening gebracht worden. Volg onderstaande stappen als u een stekkerproef wilt uitvoeren:Schakel de aardlekschakelaar uit of schakel alle groepen in uw […]

    Verder lezen
  • Ik heb klachten over mijn buren. Wat moet ik doen?

    We gaan ervan uit dat onze huurders rekening met elkaar houden. Toch kan het gebeuren dat u overlast ondervindt van buurtbewoners. Bij burenoverlast lost een goed gesprek tussen beide partijen vaak veel op. Mocht u er samen niet uitkomen en de overlast blijft aanhouden, dan horen wij graag van u. Samen gaan we op zoek […]

    Verder lezen
Lees voor