Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina de veelgestelde vragen.

  • De lift werkt niet. Wat moet ik doen?

    Als de lift het niet doet, is dit erg vervelend. Bel zo snel mogelijk het nummer dat in de lift hangt of neem telefonisch contact met ons op. Zoektermen: storing lift deur niet open staat stil

    Verder lezen
  • Ik heb last van ongedierte. Wat doen jullie daaraan?

    Het bestrijden van ongedierte is een taak van de huurder zelf. Is het ongedierte een gevolg van de bouwkundige situatie van de woning of wordt de technische staat van de woning er minder door (bijvoorbeeld een wespennest in de spouw of op zolder)? Dien dan een reparatieverzoek in.Uitzonderingen: Ratten Neem contact op met uw gemeente, […]

    Verder lezen
  • Ik wil de huuropzeggingsdatum wijzigen.

    Het wijzigen van de opzeggingsdatum of het intrekken van uw huuropzegging kan alleen schriftelijk. Dat kan via Mijn Stadlander: klik hier, per post of via e-mail: info@stadlander.nl. Let op: Een huuropzegging wijzigen of intrekken kan niet altijd! Als de woning al aan een nieuwe bewoner is toegewezen, kunt u niets meer wijzigen.

    Verder lezen
  • Er is iemand overleden, hoe zeggen we de huur op van de woning?

    Gecondoleerd, wij wensen u sterkte met het verwerken van het verlies. Als erfgenaam kunt u de huur na het overlijden van de huurder iedere dag van de maand schriftelijk opzeggen. Volgens de wet eindigt de huur aan het eind van de tweede volle maand na het overlijden van de huurder. Stadlander hanteert een opzegtermijn van […]

    Verder lezen
  • Ik wil de huuropzegging intrekken. Kan dit nog?

    Het wijzigen van de opzeggingsdatum of het intrekken van uw huuropzegging kan alleen schriftelijk. Dat kan via Mijn Stadlander: klik hier, per post of via e-mail: info@stadlander.nl. Let op: Een huuropzegging wijzigen of intrekken kan niet altijd! Als de woning al aan een nieuwe bewoner is toegewezen, kunt u niets meer wijzigen.

    Verder lezen
  • Wat moet ik doen om de huur op te zeggen?

    Wat moet ik doen om de huur op te zeggen? U kunt de huur elke dag van de maand opzeggen. U kunt de huur alleen schriftelijk opzeggen. Hou rekening met een opzegtermijn van 1 maand, tenzij dat anders in uw huurcontract staat. Heeft u een MijnStadlander-account? Zeg dan gemakkelijk de huur digitaal op: klik hier.Inloggegevens […]

    Verder lezen
  • Ik ben zwanger en er zijn geen inwonende kinderen toegestaan. Moet ik nu verhuizen?

    U bent niet verplicht om bij gezinsuitbreiding te verhuizen. Woningen waar geen inwonende kinderen zijn toegestaan zijn qua afmetingen alleen vaak niet ideaal voor opgroeiende kinderen. We raden u dan ook aan om uzelf in te schrijven op zuidwestwonen.nl en op zoek te gaan naar een woning die beter past bij uw gezinssituatie. Zoektermen: zwanger inwonende […]

    Verder lezen
  • Heeft mijn inwonend kind recht op mijn woning, wanneer ik overlijd?

    Een inwoner heeft alleen recht op de woning, als deze als medehuurder bij ons geregistreerd staat, gehuwd is of een geregistreerd partnerschap heeft met de hoofdhuurder. Kinderen zijn in principe nooit medehuurder. Tenzij het een volwassen kind betreft (ouder dan 35) en er medehuurderschap is toegekend. Inwoners hebben dus geen recht op de woning, wanneer […]

    Verder lezen
  • Ik zeg de huur op, maar mijn partner blijft in de woning. Wat moet ik doen?

    Was u niet gehuwd of geregistreerd partners van elkaar? En staat uw partner niet bij ons geregistreerd als medehuurder? Dan kan uw ex-partner de woning niet overnemen. Was u wel gehuwd of geregistreerd partners van elkaar? En staat uw partner bij ons geregistreerd als medehuurder? Dan beslissen partijen onderling wie er in het huis blijft […]

    Verder lezen
  • Heb ik recht op huurtoeslag?

    Op de website www.toeslagen.nl kunt u een proefberekening maken om te kijken of u recht op huurtoeslag heeft. Voor deze berekening heeft u wel een huurspecificatie nodig. Hoe uw huur is opgebouwd kunt u zien op uw Mijn Stadlander account. Zoektermen: huur toeslag huurtoeslag berekening kale huurprijs servicekosten huurspecificatie berekening belastingdienst

    Verder lezen
  • Als een woningzoekende een huurachterstand heeft, kan er dan wel in aanmerking worden gekomen voor een andere woning?

    Heeft een woningzoekende een huurachterstand of een andere lopende vordering op het huidige adres (al dan niet een woning van Stadlander) dan wordt na reactie op de advertentie de woning niet aangeboden. De achterstand of vordering dient geheel betaald te zijn. Een nog niet afgeronde betalingsregeling wordt ook gezien als huurachterstand. Zoektermen: woningzoekende huurachterstand aanmerking nieuwe […]

    Verder lezen
  • Heeft Stadlander ook woningen voor tijdelijke verhuur?

    De leegstandswet is een regeling die de eigenaar van een woning de mogelijkheid biedt (bijvoorbeeld een woningcorporatie) om een woning tijdelijk te verhuren. Tijdelijke verhuur is een oplossing om nog te verhuren en dus te laten bewonen op het moment dat reguliere huur niet meer gewenst is. Ook wordt door tijdelijke bewoning leegstand en mogelijke […]

    Verder lezen
  • Mogen een ouder en een meerderjarig kind samen ingeschreven staan als woningzoekende bij Zuidwestwonen.nl?

    Stadlander voert het beleid dat een ouder en meerderjarig kind niet samen op een huurcontract kunnen komen te staan. Als u dus in aanmerking wil komen voor een huurwoning van Stadlander dan kunt u niet samen op één inschrijving ingeschreven staan als aanvrager.Indien u samen wilt gaan wonen dan dient of de ouder of het […]

    Verder lezen
  • Ik weet een kandidaat voor mijn huurwoning, mag deze de woning van mij overnemen?

    Nee, dat kan niet. Alle woningen die opgezegd worden, worden via Zuidwestwonen.nl geadverteerd. De kandidaat die interesse in uw woning heeft mag uiteraard wel op de advertentie reageren maar maakt even veel kans als een andere kandidaat. Inschrijfduur is onder andere bepalend of iemand de woning krijgt aangeboden. Zoektermen: woning huurwoning kandidaat overnemen adverteren zuidwestwonen zuid […]

    Verder lezen
  • Wat betekent kale huurprijs?

    De huurprijs bestaat uit twee delen: de zogenaamde kale huurprijs en de bijkomende servicekosten. Samen is dat de huur die u elke maand betaalt. De kale huur is dus de huurprijs exclusief servicekosten. In uw huurcontract én in Mijn Stadlander kunt u precies zien hoe uw huurprijs en servicekosten zijn opgebouwd. De kale huur en […]

    Verder lezen
  • Ik zoek dringend andere woonruimte, wanneer kom ik in aanmerking voor urgentie?

    Ons woningaanbod vindt u op zuidwestwonen.nl. “Urgentie” is er niet meer, u kunt wel voorrang krijgen bij het zoeken naar een huurwoning. Er zijn verschillende vormen van voorrang. Kijk op www.zuidwestwonen.nl/voorrangsregelingen. Voorrang nodig door een medische oorzaak? Kijk dan op www.stadlander.nl/voorrang om medische voorrang bij Stadlander aan te vragen. Zoektermen: medische urgentie sociale urgentie voorrang woning […]

    Verder lezen
  • Hoe kan ik mij als woningzoekende inschrijven voor een woning van Stadlander?

    Op de website www.zuidwestwonen.nl kunt u zich inschrijven als woningzoekende. Op www.zuidwestwonen.nl vindt u niet alleen het aanbod van Stadlander, maar ook van andere corporaties in de regio.U maakt een eigen account, zodat u online snel en makkelijk kunt reageren op de woning die bij u past. Ook kunt u aangeven een tipbericht te willen […]

    Verder lezen
  • Wat valt er onder het service-abonnement Zekerheidspakket?

    In deze folder kun je lezen, wat je kan verwachten als je een Zekerheidspakket bij ons afsluit. Voor de volgende reparatieverzoeken kun je ons altijd bellen: Rioolontstopping Dakgoten schoonmaken Scharnieren en sloten van deurenen ramen vastzetten Trapleuningen vastzetten Kapotte ruiten vervangen (dus geen spiegels) Nieuwe filters voor warmteterugwin-unit (Stadlander stuurt filters, bewoner vervangt zelf) En […]

    Verder lezen
  • Wat valt er onder het service-abonnement Basis?

    Vastzetten schakelaars, rioolontstopping, schoonmaak van goten, verstrekken filters, warmteterugwinunit (stadlander verstrekt filters, bewoner vervangt zelf), vastzetten hang- en sluitwerk, vastzetten trapleuiningen, glasherstel licht doorlatende ruiten (dus geen spiegels)

    Verder lezen
  • Er ligt mogelijk nog post in de woning, maar ik heb geen sleutels meer. Wat nu?

    We raden u altijd aan om al uw postzaken te regelen op het moment dat u weet dat u gaat verhuizen. Als er post van u is bezorgd en er woont al een nieuwe bewoner, dan kunt u met deze persoon contact opnemen. Is de woning nog niet aan iemand toegewezen dan kunnen wij u […]

    Verder lezen
  • Er is een ruit kapot. Wat moet ik doen?

    Neem telefonisch contact met ons op, wij verbinden u door naar onze Glasservice. Of glasschade vergoed wordt hangt af van de oorzaak. Is de deze verwijtbaar naar een persoon of situatie, dan zult u zelf moeten opdraaien voor de kosten. Een medewerker zal de situatie op locatie beoordelen. Zoektermen: glas, ruit, raam, venster, schade, lek, breuk

    Verder lezen
  • De brandgang is slecht onderhouden. Wie is hiervoor verantwoordelijk?

    Of de gemeente of wij zijn verantwoordelijk voor de brandgang. Dat is afhankelijk van waar u woont. Als u wilt weten wie verantwoordelijk is voor úw brandgang (en dus ook voor de verstopping, schade of achterstallig onderhoud) kunt u contact met ons opnemen. Zoektermen: brandgang, achterpad, straat, verstopping, verlichting, schade, onderhoud, verantwoordelijk, gemeente, woningcorporatie, afval, […]

    Verder lezen
  • De ramen van mijn huis zijn steeds nat en gaan schimmelen. Hoe kan dit opgelost worden?

    Bij ernstige vochtproblemen kunt u last krijgen van schimmel op de muren. Ook kunnen de ruiten aan de binnenkant beslagen zijn (ook bij dubbel glas). Is dat bij u het geval? Dan is het heel belangrijk om goed te ventileren. De hele dag en liefst ook ’s nachts. Ventileren is: ramen en/of deuren tegen elkaar […]

    Verder lezen
  • Worden mijn dakgoten schoongemaakt?

    Het schoonmaken van dakgoten wordt uitgevoerd op basis van een jaarplanning. Als u wilt weten wanneer uw dakgoot aan de beurt is kunt u contact opnemen met ons Klanthuis. Heeft u een verstopping of loopt uw dakgoot over? Maak dan een reparatieverzoek aan op uw MijnStadlander account of bel met ons Klanthuis. Zoektermen: dakgoot, verstopping, loopt […]

    Verder lezen
  • Kan ik energiebesparende maatregelen aanvragen?

    Ja en Nee. – Zonnepanelen kunt u wél aanvragen. Dat doet u via uw eigen Mijn Stadlander-pagina. – Energiebesparende maatregelen* kunt u niet aanvragen Deze worden alleen uitgevoerd bij meerdere woningen tegelijk, bij groot of planmatig onderhoud. Wanneer uw woning voor projectmatig onderhoud in aanmerking komt, wordt beoordeeld of er ook energiebesparende werkzaamheden worden uitgevoerd. […]

    Verder lezen
Lees voor