Wijziging servicekosten vanaf 1 januari 2020

envelop

Begin december 2019 valt
bij de helft van onze huurders een brief op de mat,
over wijzigingen in de
servicekosten.

Bij de brief zit een uitleg over de veranderingen.
Toch kunnen er nog vragen zijn. Hieronder beantwoorden we enkele van die vragen:

  • Waarom wijzigen mijn servicekosten?
    Voor sommige servicekosten betaalt u nu elke maand een te hoog voorschot. En krijgt u elk jaar opnieuw geld terug. Wij vinden het beter om het voorschot meer in balans te brengen met de werkelijke kosten. Dus wordt het voorschot voor die servicekosten lager.
    In sommige gevallen is het voorschot iets te laag en moet u bijbetalen. Die servicekosten verhogen we daarom liever een klein beetje. Zo voorkomen we dat u bij de afrekening veel moet bijbetalen.
  • Waarom krijg ik nu bericht over de servicekosten? Dat is toch altijd pas later?Deze brief is geen afrekening, die ontvangt u inderdaad meestal halverwege het jaar. Met deze brief willen we u alleen informeren over de veranderingen in de servicekosten. Die verandering gaat in op 1 januari 2020. Vandaar dat u daar nu bericht van krijgt.
  • Wat betekent dit voor de totale huurprijs vanaf januari?
    In uw brief staat of uw servicekosten hoger of lager worden. Het totaalbedrag dat u per maand betaalt, dus inclusief de huur, kan dus ook hoger of lager zijn.
    Betaalt u automatisch, of via een maandelijkse betaalnota? Dan verandert Stadlander het bedrag. En betaalt u dus automatisch het juiste bedrag.
    Maakt u elke maand zelf de huur over? Zorg dat u vanaf januari het nieuwe bedrag overmaakt!
  • Ik krijg elk jaar geld terug. Blijft dat zo?
    Omdat het voorschot servicekosten vanaf januari 2020 beter past bij de werkelijke kosten, zult u minder geld terug ontvangen dan andere jaren.
  • Ik krijg huurtoeslag. Wat verandert er voor mij?
    Geef de wijziging altijd door aan de Belastingdienst. Een wijziging in de servicekosten kan gevolgen hebben voor de hoogte van uw toeslag. Voorkom dat u teveel ontvangen toeslag terug moet betalen!
    U moet de wijziging zelf doorgeven, Stadlander doet dat niet voor u. Kijk op www.toeslagen.nl.

Staat uw vraag hier niet bij? Bel dan met ons Klanthuis: 088 562 6000. Wij helpen u graag!

Lees voor