Er is in heel de woning geen stroom. Wat moet ik doen?

Controleer eerst of je buren ook geen stroom hebben. Is dat zo? Dan is er waarschijnlijk een algemene storing. Kijk op gasenstroomstoringen.nl of bel 0800-9009. De netbeheerder (zoals Enexis of Delta) lost dit op.

Hebben je buren wél stroom? Dan ligt het probleem waarschijnlijk in je eigen woning. Volg dan deze stappen:

Doe een stekkerproef:

  1. Zet de aardlekschakelaar uit (of alle groepen in de meterkast).
  2. Haal alle stekkers uit de stopcontacten – ook in de schuur of berging.
  3. Zet de aardlekschakelaar weer aan.
  4. Zet de groepen weer aan.
  5. Steek de stekkers één voor één terug in het stopcontact en zet de apparaten aan.

Gaat de stroom uit bij een bepaald apparaat? Dan is dat apparaat de oorzaak. Laat het repareren of vervang het.

Blijft de stroom uitvallen, ook zonder apparaten? Dan kan het aan de installatie liggen. Vraag een reparatie aan via MijnStadlander.

Lees voor