Mijn stroom is uitgevallen wat moet ik doen?

Voor een probleem met uw aardlekschakelaar dient u een stekkerproef uit te voeren. Zo kunt u uitsluiten dat de oorzaak van de stroomstoring een van uw apparaten zit en de reparatiekosten bij u in rekening gebracht worden.

Volg onderstaande stappen als u een stekkerproef wilt uitvoeren:
Schakel de aardlekschakelaar uit of schakel alle groepen in uw meterkast uit of verwijder de zekeringen/stop van de groepen.
Verwijder in uw gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in uw schuur of berging niet!
Schakel de aardlekschakelaar weer in.
Schakel de groepen in uw meterkast opnieuw in.
Plaats nu alle stekkers één voor één weer in het stopcontact en zet daarbij ook de apparaten één voor één aan. Wacht iedere keer tot het apparaat dat u inschakelt automatisch aanslaat voordat u verder gaat met het volgende apparaat.
Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aan zet? Dan is het betreffende apparaat de oorzaak van de storing. Zorg voor reparatie of vervanging van dit apparaat.
Zorgt geen van uw apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst of er geen sprake is van overbelasting. Blijft uw aardlekschakelaar uitschakelen? Dan zit het probleem waarschijnlijk in uw installatie. U kunt dan bij Stadlander een reparatieverzoek indienen.

Zoektermen: stroom storing stroomstoring stekker aardlekschakelaar reparatie meterkast groep aardlek stopcontact uitvallen uitgevallen

Lees voor