Sociaal plan
Wij willen dat onze huurders comfortabel en veilig kunnen wonen. Daarom zorgen we voor regelmatig onderhoud. Maar soms zijn woningen ‘op’. En kunnen we ze niet meer voldoende opknappen om te zorgen voor genoeg comfort. Dan moeten we het anders aanpakken.
Soms kiezen we dan voor renovatie, maar soms ook voor sloop. In beide gevallen kan de huurder niet in de woning blijven wonen. Wat gebeurt er dan?
Waarom moet ik mijn woning verlaten?
De boodschap dat u moet verhuizen, is meestal een vervelend bericht. De woning waarin u woont, is uw thuis. Maar wij willen u een goed en veilig thuis bieden, en dat is in uw huidige woning niet meer mogelijk.
Sociaal plan
Voor huurders die hun woning moeten verlaten, is er een sociaal plan. In het “Sociaal plan bij herstructurering” staat onder meer, voor welke periode het sociaal plan geldt. Meestal is dat 1,5 jaar. Wij begeleiden bewoners die moeten verhuizen. We helpen bijvoorbeeld met de inschrijving op www.zuidwestwonen.nl. Op Zuidwestwonen.nl worden alle beschikbare huurwoningen geadverteerd. Sommige woningen worden aangeboden met voorrang voor herstructureerders.
In het sociaal plan staan verder alle rechten en plichten van de huurder beschreven én alle rechten en plichten van Stadlander. Bijvoorbeeld ook welke vergoeding u kunt krijgen voor een deel van uw verhuiskosten.
Onze medewerkers nemen het sociaal plan en alle vervolgstappen met u door in een persoonlijk gesprek. U kunt ook altijd met uw vragen terecht bij een contactpersoon. Zo proberen wij u zo goed mogelijk te begeleiden.
Sociaal plan
Een sociaal plan loopt meestal 1,5 jaar. Wat zijn de verschillende stappen? Bekijk hier de routekaart.