Eén weekend, drie stormen: een terugblik

Vorige week gebeurde er iets wat we niet zo vaak meemaken: maar liefst drie hevige stormen achter elkaar. En dat allemaal in één weekend. Ook binnen Stadlander zorgden de stormen voor een paar turbulente dagen, waarbij er veel van onze huurder en onszelf werd gevraagd. Tijd voor een korte terugblik.

Stormschade


Drie stormen achter elkaar, dat was even schakelen. De aannemer was voorbereid door extra mensen in te schakelen voor de storingdienst. Daarnaast hebben we al onze aannemers (Huysmeesters, Woondiensten+ en Van Wijnen) maximaal opgeschaald en alle verloven ingetrokken.

Ondanks die volledige inzet was onze meldkamer slecht bereikbaar, en omdat ons klanthuis op zondag gesloten is, was er geen backup. Dit is iets wat een volgende keer anders moet. Wij willen daarom evalueren hoe we de volgende keer een Plan B kunnen instellen als onze meldkamer door grote drukte slecht bereikbaar blijkt te zijn.

Er is weliswaar veel schade gemeld, toch kunnen we vaststellen dat we uiteindelijk met de schrik zijn vrijgekomen. Zondag, de dag na de storm, hebben we met man en macht alle mails verwerkt zodat we begin deze week een goed overzicht hadden van alle schade en de aannemer meteen aan de slag kon. Onze eerste prioriteit is om alle huizen wind- en waterdicht te maken en om gevaarlijke situaties te voorkomen. De komende weken zullen we ons vervolgens bezig gaan houden met het herstellen van de gemelde schade. Hierbij willen we vermelden dat we momenteel ook te maken hebben met schaarste van materialen. Zo zijn dakpannen nu slecht verkrijgbaar.

Binnen Stadlander zal er een uitgebreide evaluatie plaatsvinden, waarbij we uiteraard gaan kijken naar hoe we een volgende keer nog beter voorbereid kunnen zijn en er voor kunnen zorgen dat onze meldkamer beter bereikbaar is. Alleen zo kan alle stormschade snel en effectief afgehandeld worden.

Lees voor