Voorkom een aanmaning

Soms lukt het niet om de huur op tijd te betalen. Dat is vervelend. Maar als je tijdig actie onderneemt, hoeft dit niet altijd een probleem te zijn.
Hieronder leggen we uit welke procedures wij volgen. 

Is de huur niet op tijd betaald? Dan ontvang je een herinnering. Dit noemen we een WIK-brief (WIK = Wet Incasso Kosten). Maak de huur dan alsnog snel aan ons over. Het rekeningnummer staat hiernaast.
Kun je niet betalen? Reageer dan altijd op deze brief! Je kunt ons bereiken via telefoon, WhatsApp, e-mail of via MijnStadlander.

Krijgen we geen reactie op deze brief? Dan moeten we het dossier overdragen aan de deurwaarder. Let op: dit brengt extra kosten met zich mee! Neem daarom altijd tijdig contact met ons op. Vaak komen we er samen wel uit.

Heb je meerdere achterstanden, of lukt het gewoon even niet om het zelf op te lossen? Dan kunnen wij je aanmelden voor (gratis) schuldhulpverlening. Maar dat doen we alleen met jouw toestemming.

Heb je een huurachterstand? Dan kun je in sommige gevallen mogelijk een betalingsregeling met ons afspreken. Je betaalt dan de achterstand in een aantal delen terug. Zo hoef je niet in één keer een groot bedrag te betalen. Log in op MijnStadlander. Onder het kopje “Financiën” kun je een voorstel voor een betalingsregeling indienen. Onze afdeling Incasso beoordeelt de aanvraag en informeert je over het vervolg.

Je kunt ook bellen of WhatsAppen met ons Klanthuis. Of vul het formulier Betalingsregeling aanvragen in.


Richtlijnen voor het aanvragen van een betalingsregeling:

  • Je kunt maximaal één keer per jaar een regeling met ons afspreken.
  • Een regeling bestaat uit maximaal 6 termijnen.
  • Als je dossier is overgedragen aan de deurwaarder, is de deurwaarder vanaf dat moment je contactpersoon. Bij ons kun je dan geen regeling meer treffen.
  • Ons rekeningnummer is NL08INGB0655511423 t.n.v. Stichting Stadlander. Vermeld duidelijk je adres en de maand waarvan je de huur betaalt.

Hulp bij betaalproblemen

Lees voor