Basis- of Zekerheidspakket

Besluit kleine herstellingen

Als je voordeur niet goed sluit of de gootsteen is verstopt, wil je daar geen zorgen over hebben. Stadlander komt je graag bij ongemakken zoals deze te hulp. Maar in een deel van die gevallen moeten we je daar voor laten betalen. Dat staat zo in de wet. In het Besluit kleine herstellingen geeft de overheid exact aan wie waarvoor verantwoordelijk is.

Gebaseerd op deze lijst heeft Stadlander twee servicepakketten ontwikkeld om financiële verrassingen voor onderhoud te beperken.
Stadlander is verplicht ervoor te zorgen dat de woning in goede staat blijft. Wij voeren reparaties en groot onderhoudswerkzaamheden in en aan de woning uit die daarvoor nodig zijn, zoals buitenschilderwerk, het herstellen van kozijnen en het plaatsen van een nieuwe cv-ketel. Uitzondering hierop is het onderhoud en herstel dat volgens wettelijke bepalingen voor rekening van de huurder komt. In het overzicht kun je zien welke werkzaamheden altijd door ons en op onze kosten worden uitgevoerd. 

Basispakket 
Als huurder dien je de huurwoning in goede staat te houden. Dat je als huurder zelf moet behangen en de tuin moet verzorgen, weet je waarschijnlijk al. Maar volgens de wet moet je ook een aantal kleine reparaties zelf doen. Denk bijvoorbeeld aan de schoonmaak van goten of de rioolontstopping. Gelukkig kan het ook anders. Een groot deel van deze werkzaamheden valt voortaan in ons Basispakket. Voor de huidige huurders is dit pakket gratis. Voor huurcontracten die na 1 juli 2017 worden gesloten, wordt een bedrag à € 3,50 per maand in rekening gebracht. Hierbij geldt dat alle huurders automatisch gebruik maken van het basispakket. In deze brochure vind je een overzicht met daarop de werkzaamheden die onder het basispakket vallen. De werkzaamheden worden door onze onderhoudsspecialisten en voor onze rekening uitgevoerd.

Zekerheidspakket
Het Basispakket dekt echter niet alles. Je kunt nog steeds te maken krijgen met onverwachte kosten voor reparatie en onderhoud. Dit betreffen storingen en klachten die niet onder het Basispakket vallen. Deze moeten we doorberekenen. Als je dat niet wilt, kun je kiezen voor ons nieuwe Zekerheidspakket. Daarvoor betaal je € 6,50 extra per maand. Je kunt dan ook deze storingen en klachten met een gerust hart op MijnStadlander of telefonisch melden, zonder daarvoor extra te hoeven betalen. Als je het Zekerheidspakket kiest, weet je zeker dat je nooit een rekening krijgt voor genoemde werkzaamheden op het overzicht.

Nuttige informatie

Bekijk hier het Besluit kleine herstellingen van de overheid.

Meedoen?

Alle huurders maken automatisch gebruik van het Basispakket. Voor het Zekerheidspakket dient u zich apart aan te melden. U kunt zich aanmelden op MijnStadlander of telefonisch op telefoonnummer 088 562 6000.  Heeft u nog vragen over de servicepakketten? Neemt u dan gerust contact met ons op


Lees voor