Informatie voor huurders

Schermafbeelding 2018-11-27 om 09.59.56

Veelgestelde vragen
door huurders

Als u een Mijn Stadlander-account heeft dan kunt u via deze weg de huur digitaal opzeggen.

Maakt u geen gebruik van Mijn Stadlander dan dient u uw huur schriftelijk op te zeggen. Dit kan per post of per email.

Lees meer, klik op de link onder deze tekst.

Wat moet ik doen om de huur op te zeggen?

Als u gaat samenwonen, staat uw partner niet automatisch op het huurcontract. Dit kan pas op zijn vroegst na twee jaar samenwonen op dat adres. Alsdan kunt u  èn de aspirant-medehuurder een gezamenlijk en door u beide ondertekend verzoek indienen voor medehuurderschap.

Lees meer, klik op de link onder deze tekst.

Ik wil dat mijn partner medehuurder van de woning wordt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor direct contact opnemen met het installatiebedrijf. Dit nummer vindt u op de ketel of in uw meterkast. U mag natuurlijk ook contact opnemen met Stadlander, wij verbinden u door met de juiste installateur.

Lees meer, klik op de link onder deze tekst.

Mijn verwarming doet het niet, wat moet ik doen?

Het bestrijden van ongedierte is een taak van de huurder zelf. Is het ongedierte een gevolg van de bouwkundige situatie van de woning of wordt de technische staat van de woning er minder door (bijvoorbeeld een wespennest in de spouw of op zolder)? Dien dan een reparatieverzoek in. Uitzonderingen zijn:

Lees meer, klik op de link onder deze tekst.

Ik heb last van ongedierte. Wat doen jullie daaraan?

Voor een probleem met uw aardlekschakelaar dient u een stekkerproef uit te voeren. Zo kunt u uitsluiten dat de oorzaak van de stroomstoring een van uw apparaten zit en de reparatiekosten bij u in rekening gebracht worden.

Lees meer, klik op de link onder deze tekst.

Mijn stroom is uitgevallen wat moet ik doen?

Onze collega’s van het Klanthuis helpen je graag.
Maar op onze website of in onze kennisbank
kun je ook antwoorden op veel vragen vinden.

Lees voor